ראשי פרקים ריקוד
ניטשה ורוזנצווייג
נחוץ עולם חדש של סמלים, הדימויים המתלווים נהפכים בתמונות אנושיות שנתעלו לכלל סמלים. הם מוצגים באנרגיה פיסית, בסמליות הגוף כולו, במחול
במחול הריתמוס של החיים
הריקוד אורח חיים לא בידור
דיוניסיוס ואפולו – תחיית פולחני דיוניסיוס ואגנר.
המחול כדרך לביטוי של חידוש אנושי.
ההורה : ריקוד רומני מהכורה המקהלה היוונית
ניסיון לקרוא לה עורה של ברוך האגדתי (כינוי שניתן על ידי יעקב פיכמן)
רחל המשוררת בשנות העשרים:
הוי ארצי הורתי
מדוע כה שדוף נופך ועצב
ההורה בימי העלייה השנייה
חתונת מרים ברץ
הניגון של (צירוף של ריתמוס חסידי) ברץ, גורדון, הורה אגדתי, ריקוד מעגל של נשים וגברים.
הרבה פעמים מובל על ידי נשים
הורת הקינה של טורנר
אלתרמן על ההורה : יש לי חשק לכסות אתכם בשמיכה ולקרוא לאמא
האכסטזה, הקינה, הוצאת דיבוקים למיניהם
ברוך אגדתי היהודי מדבר בתנועות ידיים כשהוא רוצה להסביר
בדידות : אתה לא מרגיש את מה שאתה רוצה שיראו. אכסטזה תימנית הורה
רוקמות בגניגר חולצות תימניות לרוקדים
קיבוץ גלויות בריקוד הישראלי : רעיונות גרמניים, רוסיים, וינאיים, אמריקאים, תימנים, בדווים, דרוזים, ערבים, עדות שונות.
ריקוד חדש רוסי : תיאטרון מחול במקום מחול, אל מעבר לצעדים מוסכמים : סלקו את האנקדוטות, את הפנטומימה, ריקוד לשמו.
הריקוד אבן דרך בשחרור האישה העברית
המקורות :
מריאן הסמל למהפכה הצרפתית, אשת החירות. השוואה בין דמותן לבין דמות המדונה הנוצרית
הגברת קידמה מובילה את העם מערבה כשספר התנך בידיה וכבלי טלגרף כרוכים על זרועה
איזידורה דנקן : אשה אמריקאית שנדדה עם רעיונות ראדיקאליים.מקליפורניה נודדת לניו יורק וודויל נודדת ליוון פאריס מחפשת מקורות לריקודה
משפיעה על הריקוד הרוסי של פוקין, נייזבסקי, דיאגילב,
המהפכה ההונגרית לובשת טוניקה אדומה
רוקדת עם טוניקה, סופראז'יסטית, בעד המהפכה הסובייטית, נגד המחוך, מתמרדת נגד הטכניקה הקלאסית של הבאלט. מחפשת תנועות ראשוניות , ריקוד יחף, טוניקות
דבורה דיין ודגניה מדברות על איזידורה דנקן
דלקרוז אוריטמיות תרגול דרך אילתור, קשר בין מוסיקה ותנועה, אדם הרמוני, חושב ייחודי שיעורים לקהילה.
דור יותר מאוחר מרטה גראהם: בניגוד לבלט החותר בתנועותיו למעלה היא חותרת אל הקרקע, נפילה : האגן מקום הרגשות. תפאורה חיה. השפיעה על כל עולם המחול
היתה בקשר הדוק עם שרה לוי תנאי
יוצרת להקת בת שבע במימון הבארונית רוטשילד הכניסה את ישראל לבימת העולם במחול
חירות תעסוקתית לאישה
יוצרות הריקוד הארץ ישראלי
מרגלית אורנשטיין ובנותיה (גבי אלדור נינתה) מ1922
קונצרן למחול
לאה ברגשטיין מתתיהו שלם חג הגז בבית אלפא 1931
בתי מחול מיה ארבטובה 1938
1943 חג הביכורים בעין השופט
ירדנה כהן מסכתות חג בעין השופט 1944
שער העמקים 1945
גניגר 1947
שרה לוי תנאי יתומה תימנית. בית היתומות עובר למאיר שפיה יח'ד עם ברכה צפירה
כשבעלה מתגייס לבריגדה היא עוברת לרמת הכובש כגננת, ככותבת את המסכתות ועורכת את סדרי פסח שם מארגנצת את חג האביב, מסכת שיר השירים
יוצרת תיאטרון ענבל.
ארגון פסטיבל המחולות בדליה 1944, 1947
גרט קאופמן לבית לבנשטרן, גורית קדמן, עלתה ארצה ב1920 טיפוח תרבות הגוף, מחפציבה לתל יוסף, נודיזם טבע, תרבות הגוף
ב1949 מדור לריקודי עם בבסיסי צה'ל
רבקה שטורמן נורית חן בעין חרוד.
גרטרוד קראוס
נועה אשכול
יהודית ארנון געתון ולהקת המחול הקיבוצית ( קמה כמעט יחד עם בת שבע)
גרמניה: תרבות הגוף : ביטוי גרמני
גימנאסטיקה, אקרובאטיקה, מחול קברטי, מחול נודיסטי ועממי.
מחול של הבעה
אומנות ההתעמלות כביטוי לאומי לאומני פרידריך לודוויג יאן
(הפועל)
ב1929 151 בתי ספר למחול בברלין 5223 רקדנים מקצועיים
בחבורות הולכות וגדלות מתגלגלת לה בשורת ההרמוניה של העולמות בשיר ובמחול מביע האדם את שייכותו לעדה עילאית ונעלה
לאבאן מקהלות מחוללות
מקהלת התנועה הדוברת בגרמניה
מקהלת הריקוד הפרולטרית
מופעים המוניים
לפרוץ את חומת הקהל הבימה
ואלטר בנימין : בין פוליטיזציה של האסטתי לבין אסתטיזציה של הפוליטי.
הפאשיזם – ניסיון להסתרה של האלימות הפוליטית דרך הטקסים הריקודים, ההתעמלות האסתטית
להפוך את האסתטי לביקורת חברתית לשיתוף המונים
(הבעיה התגלגלה לאמצעי התקשורת הטכנולוגיים)
לראשי פרקים לכנס ברמת יוחנן