הצעת החלטה לפעולה תרבותית של התנועה הקיבוצית-

היצירה התרבותית צומחת בעידן טכנולוגי המשתנה ללא הרף, הוא עלול להציב אידיאל של צרכנות במקום יצירה. הגלובליזציה אמנם מקשרת תרבויות ומעלה בעיות אך גם מפתה לאובדן עצמיות ולנסיגה מאחריות. עידן כזה מציב אתגר בפני יוצרים, מחנכים מנהיגי קהילות ואנשי מדיניות. על הקיבוץ לפתח כלים להתמודדות עם אתגר קשה זה באמצעות פיתוח סולידאריות וחיי יצירה ורוח המבטאים שורשיות תרבותית ואופק של צמיחה קהילתית. עליו לעודד באמצעות תרבותו העמקה של ביקורת מוסרית ומחויבות להעלאת האדם .

המועצה קוראת לתנועה הקיבוצית, למועצות האזוריות, לגופים הכלכליים הקשורים לקיבוצים להקצות אמצעים לעידוד היצירה התרבותית בישראל ובקיבוץ. לשמירת האוצר התרבותי שהתפתח בקיבוץ בתחומי האמנויות, בתחומי עיצוב חיי הקהילה וטקסי המעבר, בתחום הביקורת החברתית והיצירה העצמית. יש לעודד גופים אמנותיים מרמת הקיבוץ היחיד, האיזור והארץ, לעודד ולתעד את התרבות לדורותיה ולקשר אותה עם עם ישראל ועם תרבות ישראל.

יש להמשיך לפתח כלים ללימוד עצמי וקבוצתי בכל הגילאים בו ילמדו את היצירה התרבותית בקיבוץ ויביאו אותה למחוזות חדשים. זהו חלק בלתי נפרד מהניסיונות לפיתוח קהילתי עברי ויהודי תוך קבלת השראה מאידיאלים של אנושות אחראית . פיתוח הנובע מן המסורת היהודית ומן המורשת התרבותית העולמית.

המועצה קוראת לשיתוף פעולה עם קהילות שיתופיות הצומחות בארץ במיוחד אלו הנוסדות על ידי בוגרי תנועות הנוער ואלו הקשורות למערכות שנוסדו בהשראת התנועה הקיבוצית אך גם עם קהילות של מחנכים השואפות לחולל מפנה חברתי המכוון להגברת צדק חברתי. התנועה הקיבוצית תשתף פעולה עם ניסיונותיהן בשטח התרבותי אמנותי, בפיתוח כלים לימודיים ובניסיונותיהם לעצב טקסים כשם שתשתף עמן פעולה בניסיונותיהן להעמקת היסודות החינוכיים שלהם באמצעות המסורת והיצירה התרבותית.

המועצה קוראת לאנשי החינוך ולמוסדות החינוכיים של הקיבוצים לפתח פעולות מתוך מקורות התרבות היהודית, הישראלית והקיבוצית. לוועדת התרבות של התנועה הקיבוצית יחד עם בוגרי תנועת הנוער , מכון החגים , הארכיונים, מוסדות המחקר, המוזיאונים, המדרשה, בינה , והמוסדות לעדות ולחקר השואה לשתף פעולה בהתווית דרכי חינוך מגוונות ומעמיקות

כיצד לשמר
לאצור
לתכנן
לבצע
האם אפשר לתכנן תרבות: סיפור האמנות הציונית
ההבדל בין התרבות החילונית הציונית ותרבות הכפירה חילול מקדשים ולןהיות בני הזמן
הענווה המסוכנת של תרבות הקיבוץ והתרבות החילונית.

ציור מוסיקה, תיאטרון קהילתי מימוש עצמי ליוצרים.
תיעוד של הנעשה.
עידוד אמנים בעידן המסחרי.
היצירה הקהילתית הקיבוצית : להתוות דרך למסור דבר. מסירה מחייבת יצירה.
בוגרי תנועות הנוער, מכינות קדם צבאיות.

ברל המצוקה התרבותית תופיע.
אולי מירה מינצר יערי
הפצת התרבות הקיבוצית כאופציה לשיקום השורשים: ניתוק לצורך התחברות מחדש. לא התחברות מתוך כניעה. הורים וילדים.
קשר לעם היהודי על תפוצותיו.

המעגל של היחיד, המשפחה, הקהילה המדינה
הקול המקשר עם חילוקי הדעות.
להכניס את הספר שלך לכוננית – להאמין כי יש בו אלמנטים בהם אתה מאמין כי מישהו ימשיך ללכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *