לבריתו של עדו

ברית עידו

 

אנו מביאים היום בבריתו של אברהם אבינו את בנה של זוהר ואחיו של שחר הגדול עידו.

מאבותינו ומן החלוצים ירשנו מסורת שבמרכזה בנין חברה וארץ, מחויבות לניסיון לתקן משהו בעולם ובין האנשים. במסענו הלא וודאי זה הקפדנו לקחת עמנו להרפתקאה מהמסורת הקדומה את ברית המילה שתכוון אותנו לאחריות  לבני עמנו, ואת  לוח השנה העברי שיזכיר לנו כי את כל הרפתקאותינו נעשה ביחד  עם זמן יהודי.

על כן אני גאה להיות עטוף בטלית מול הקהל האחראי הזה למרות הבכי הצודק כל כך , הכואב כל כך  של האזרח החדש בעולמנו.

כשנולדה נכדתנו הבכורה החליטו הוריה לקרוא לה עינם.  הצליל, הקסם קבעו אך כששאלו אותם לפשר השם אמרו  להגנתם : יש סיפור כזה של עגנון. קוראים לו עידו ועינם. והנה אחרי שנים מגיח אל עולמנו עידו. ובמה  עוסק  הסיפור? בשפה עתיקה וסודית שפת האהבה. והרי בגלל שפה זאת הריאלית אנו מכונסים כאן היום. אולם עידו הגיע אלינו  מהתנ'ך. לא את כל מה שקרה לעידו התנכ'י אנו רוצים אך דבר אחד בטוח: עידו התנכ'י זכה להיות לא  רק  נביא  אלא  גם סבא של נביא.  נקווה שיוכל גם עידו שלנו להעביר  הלאה את הברית לדורות הבאים בלי הכאב והשכרות של המעמד  הנוכחי.

 

המורה שלי ליהדות  היה  אומר שבני  האדם מתחלקים לשני סוגים : אלו המאמינים כי יש סוד  בעולם ואלו הכופרים בכך.  אנחנו החיים בנוף הגלוי כל כך, הבוער כל כך מאמינים בסוד שבעולם והרי  הסוד  הגלוי ביותר  הוא  סוד  הלידה, סוד החיים. גם אחרי שהרופאים מסבירים והאימהות כואבות נותר הוא  פלא גדול.

סודו של עידו חבוי בעוז רוחה של אמו זוהר ובאחריותה ליופי  העולם וחינוכו סודו מצוי בחברות הנהדרות ובחברים הנפלאים שטיפחה זוהר  והאמינה בהם והם מחזירים לה בריבית . סודו של  עידו טמון בסבתא היוצאת לכל המלחמות למען ביתה ולמען דרכה תומכים בסוד  הדודים והדודה , הנכדות הגדלות לתפארת  ושחר המעניק שחר לכל אלה.

דור רביעי הוא עידו  בעין גב. זכינו  שגסיה בת ה99 תהיה עמנו ביום חג גדול זה. בשנת המאה שלה  החל הוא את דרכו. נתפלל כולנו שיזכה  בחיין בריאים ומעניינים להעביר את  הלפיד מדור אל דור.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *