ראשי פרקים לואלטר בנימין

מיתוס

תפישת הראציונאליזם – המיתוס מכשול לראציו ולמוסר

תפישת הרומנטיקה – המיתוס מתקומם נגד התפוררות החברה המסורתית . הוא עולה על הראציו המפורר . מגייס טוב. בתחילה : התנגדות לראציו משתלט ואחר כך מאגד כוחות עם קבוצות ריאקציוניות מאבד את יצר החירות והאוניברסאליזציה וביקורת

נגד תפישה היררכית זמנית תקופת המיתוס, תקופת הדת ותקופת המדע.
מאבד את היסוד ההיסטורי שלו. בנימין מתנגד לאיבוד האתוס ולמנוסה מההיסטורי.

לא מקבל את התפישה של הדת כמתקנת את המיתוס של הרמן כהן

פסיכולוגיה של המיתוס , פרויד.
פסיכולוגיה אינדיבידואלית שמקבלת משמעות בציבור למשל : תסיך אדיפוס וסיפור משה
חלום המכיל בתוכו אינפורמציה לעומק

בנימין לא שיקוף אלא ביטוי
יש יסודות חלומיים בחיי היחד בחיי החומר. האביזרים הטכניים חומריים כמבטאי חלום חברתי

יש לדעת לפקוח עין ולא רק לחלום

נגד יונג שרואה בחלום משהו מנותק מההיסטוריה ואוניברסאלי לא ניתן לשינוי
מיתוס כמכשיר מפורר, דוחף להסרת כיסויי תבונה ומשטר
אראגון הסוריאליזם יש לשוב מן החלום אל התיקון ולא להפוך את המציאות לחלום.
המיתוס והחלום מופיעים באביזרים הטכניים

הברמס שלשת מימדי ההצלה:

שחרור מעוני
קידום החירות
אושר ביטוי עצמי
היסוד החילוני : שחרור, אוניברסאליזציה וביקורת

נגד קידוש המיתוס

בין החירות המגייסת לבין הביקורת

אדורנו להעביר את הפריפריה למרכז ואת המרכז לפריפריה
להעניק הצלה מטאפיסית לנומינליזם
חשיבות הפרגמנטאריות
האמת : קונסטלציה של אידיאות
סטפאן גיאורגה – להקפיא את הרגע מונומנטאליות של הרגע
האנטי סיסטמאטי
פילוסופיה עוברת לתיאולוגיה

הקונקרטי אינו רק דוגמא ומושגי אפילו לא להתכוונות לסמל
כדי לחשוב מחשבה ראוייה יש צורך בקורטוב של טיפשות

תר4גום פירוש וביקורת הם היסודות למחשבה.
את התיאולוגיה יש להציל דרך החילון

ההיסטורי נראה טבעי הטבעי נראה היסטורי
היכולת המיתולוגית תוצאה של המלנכוליה ההופכת את ההיסטוריה לטבע – חלק מההיסטוריה הטבע, הבריאה.
אצל בודלר כל דבר אלגוריה וכל מחשבה דימוי
הדיאלקטיקה לא בהתפתחות אלא בעצירה
כמו במוסיקה מודרנית אין הבדל בין נושא ווריאציות כל תו קשור אל המרכז

לה]וך את הביקורת משיפוט להבנה
נגד גונדולף כמערב היסטוריה עם מיתוס אישי – יש לשמור על שניהם.
התנגדות להיסטוריציזם שיש להסתכל על העבר בעיניים של העבר

לשפה לא תפקיד של ק/שר בלבד בין המשוחחים אלא של קשר בין העולם לבין האדם

לא בספרים אלא דרך ספרים
לקרוא את הפרטים הקטנים העולם נראה כטקסט התובע פיענוח

אסור להתיימר : המכות מתקבלות מיד שמאל
מעשה ההבנה הוא קולאז' ולא שיטה אך לא רק מבחינת הדבקה

ההיסטוריה חיפוש חיבורים – לא חיבורים בזמן הרציף דווקא.

בלוך : השמחה בתפישה כי החושך נסגר והולך

משוטט בעולם האידיאות כאן על פני אדמה
המהלך על חזיתות של בתים צריך להשתמש בכל קישוט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *