בראשית : געגוע לקו הזינוק 929

 

בראשית

'היה נאמן לרגע הזינוק'  קרא  המשורר וידע  כי נאמנות זו נבחנת בהמשכים  מייגעים. בראשית  צועדת  בדרך המובילה  אל  המגדל  המורד ואל הפיזור, אל התיבה ואל הקשת הצבעונית. אל האלם המפטפט אל האלימות הפוצעת.

בכל ההמשכים שיבואו  נתגעגע  אל בראשית כי היא סיפור שלא נסגר בהפי אנד אלא היה לזרע של עלילות לאינספור, לעלילות אנושיות מאד , המונעות על ידי כתב   החידה של המשפט והדיאלוג ,  של הרשע והבדידות של האחריות להיות אב אחרי  ניתוץ סמכות אלילי אבות. אחרי  עלילות הבנים  המבקשים לרשת ולהיות חופשיים.  כל העלילות המתקיימות  על גבולות הקרבן  והקרבה. אלו סיפורי איכה והנני הבוקעים מסיפורי החלוצים של כל הדורות. בימים הקדומים ההם וביום הזה, הבוקר הזה  המפציע תמיד.  החלוצים  היודעים תמיד  כי העבודה  הזרה אינה רק  מעשים של שווא  אלא גם פולחן   של טינה משתקת . הם המכירים הגדולים של  עיקרון התקווה ,  המנתצים הגדולים של עריצות האשליה.

תמיד יש להתגעגע אל הראשית אך לא להיות נוסטלגי. כי הגעגוע  אל ההתחלה  הוא  הגעגוע  אל עתיד מתיר מאסורים, גואל מכבלים ויוצר קשר  של אחריות בין האנשים. בראשית הוא  סיפור האנושיות בעברית , הוא סיפור  היהדות האנושית.

mukitsur.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *