גבעת ברנר ראשי פרקים

איחוד של חמש קבוצות על טריטוריה של 200 דונם של הקרן הקיימת
סמילנסקי ביקש ליישב עליה תימנים שלו
ההכרעה היתה של ברל, בן גוריון, הרצפלד אחרי שכינה את חברי גבעת ברנר שמנדריקים
התנגדות של מחלקת ההתיישבות שביקשה להעלותלמקום התישבות של פרטיים על בסיס של חמישה דונם למשפחה .אין להקים קיבוצים הם לא יציבים
הקבוצות רחובות, נס ציונה, חדרה (ליטאים) נען של הנוער העובד הצטרפו אליהם הגרמנים מחירות.
אז נפתחה האפשרות של רכישת 1000 דונם בתיווכו של חנקין. סרני לחנקין : אני אחראי יש לי ילדה. חנקין : אני וכר שהייתי צעיר ! אני מאמין לאיש ! משפחת סרני מלווה 500 לירות.
השם גבעת ברנר הוצע על ידי טבנקין הוצעו שמות רבים כולל שער הנגב.

אנצו סרני הגזבר של גבעת ברנר וממייסדיה. הוא היה איש שיכול היה לגייס כספים וכך גם גוייס למפעלים שונים לסוכנות היהודית. יצא לשליחויות ומונה גזבר.
מאמין גדול בשלום עם הערבים. היה לוקח את ילדי גבעת ברנר לטייל בין הבדואים. קרא לבתו הגר. שמר רק במקל ומשרוקית.
יהודה דישון

איש בלאו וייס באוסטריה . בלאו וייס. גויס על ידי רוזנר להגיע להכשרה בגרמניה . הביא את השם של בובר חירות שהיה שם קבוצתו שהתפרקה לחבורת חירות בגרמניה. עלה ארצה לגבעת ברנר יחד עם חבורת חירות. חדר האוכל של גבעת ברנר הובא מגדוד העבודה שבתל אביב.

יהודה יצא לפלוגת עבודה בנהרים כחבר גבעת ברנר ומשם שלח כסף לגבעה שלא היה לה כסף. עם שובו יחד עם החבורה לגבעת ברנר הגיע הרצפלד וקרא לגיוס לכיבוש העבודה בגדרה. כל החברים התלהבו אך אף אחד לא התנדב. יהודה נידב את כל אלה שהגיעו מנהריים. 'עוד לא התגלחתם' אמר אורי רוזנבלט ניפגש על יד הבאר. הנה כל החבורה שהספיקה כבר להתגלח'
בגדרה הוקמה חבורת שער הנגב ואחר כך נקראה כפר סאלד ליום הולדתה של הנרייטה סולד.
קמה אופוזיציה ליהודה קודם כל של נחמיה גינזבורג וחבורתו שלא רצו את הצהוב ואולי את קרבת היתר של היקים של גבעת ברנר. הוא חשד ביהודה דישון על עסקיו המפוקפקים. ורצה גם ירוק.
יהודה דישון שהצליח להשיג כסף משטרסבורג ממי שהיה ממונה על משק הנפט בצרפת והעריץ את הקיבוץ.
בכסף הזה נרכשו אדמות נששיבי שהם אדמות חפץ חיים. אני אשתמש בכסף הזה כדי להרוס אתכם נפרד מהם נששיבי.
אליעזר רגב
איש הבחרות הסוציאליסטית. מורה לעברית וככזה הגיע לגבעת ברנר. איש הקיבוץ המאוחד. יחד עם גאולה שרת ביקר אצל רחל המשוררת בימיה האחרונים. היא ביקשה ממנה לנגן לה את התווים לשי של יהודה שרת שהיה אז בשליחות אך לא הספיקו. שליח בפולין איש עממי. היה מבקר בפאבים של יהודים בעלי מלאכה וחסידים ויצר אצלם אמון. אומרים כי זה היה חלק מהאמון שרכשו ורשאים לחלוצים אמון שהשפיע על המרד בורשא. למרות הפילוג קרא לו חיים גבתי לרכז את החינוך ההתיישבותי שהיה שייך למשרד החקלאות.

ישע סטמפר משוררת אמריקאית. ביקשה להקים בית הבראה צמחוני התקבלה לחברות בגבעת ברנר והקימה את בית ההבראה במקום . עם לאה ברלין. בזמן מלחמת העצמאות היה לבית הבראה לחיילים ואיבד את צמחוניותו. בית ההבראה הראשון בקיבוץ.

אריה חצור מאירהוף
נולד במצרים כבן לקהילה וגורש במלחמת העולם הראשונה לגרמניה שם למד אמנות בתקופת החיפוש הקשר בין עבודה סדנאית ואמנות. היה איש האמנות של גבעת ברנר. ביקש לנסוע למצרים ולממן את שהותו על ידי ציורים שיצייר את הנוסעים באניות על פני הנילוס. ביקשו לצרף אליו עוד חבר אך המועמד לא הורשה לצאת כי לא ידע ;מספיק עברית…
בשנות הארבעים היה חבר פלמ'ח והמאפר של של חברי הפלמ'ח שהסתתרו בפני המשטרה הבריטית.טייל לחבש ב1936 – צורך נפשי. איש העיצוב של אריזת רימון ואשד. נקרא לצייר את הציפורים שאבדו באגם החולה.

תרבות – תיאטרון מוסיקה.
לכבוד בר מצווה של הילדים נזכרו כי מוצארט חיבר את האופרה בסטיין ובסטיינה כשהיה בן 13- ועל כן הוחלט לחגוג את הבר מצווה על ידי הצגת האופרה ב1967
אחי גיבורי התהילה אחרי קיבוץ שריד שולמית בת דורי השירים נתן יונתן נועה אשכול 40.000 צופים. בלילות בהן אין ירח שינוי בתחבורה כולל בתל נוף
גאולה שרתוק- חברת הקבוצה בנס ציונה. בעלת עברית ונגנית בפסנתר קשורה ליהודה שרתוק במיוחד. לחמה להשתתפות נשים בשמירה 'מתעבת את הצחוק שעושה חלש לחלש ממנו.' אני רוצה עם ילד על זרועי. אם חד הורית שנייה בגבעת ברנר. נפטרה בסיבוכים לאחר לידה. הילד אומץ על ידי משפחת גולומב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *