הערות ההופכות הארות

רחל המשוררת האירה לנו הערה חשובה : פגישה מקרית יכולה לעורר הארה של הערות מרבצן בזיכרון. פגישה מקרית יכולה לעורר סערה במחסן ההערות שלנו, לטלטל אותנו על ידי שתזכיר לנו הארה שהיתה ממזמן. גם פגישה עם חפץ השמור כהערה בזיכרון יכול לחולל התרגשות גדולה של פגישה או זכר פגישה. כידוע הארה שוברת שיגרה. בדרך פגשת אדם. לא אלמוני, לא פרצוף ריק אלא אדם שאתה מכיר ששמחת לראות אחרי ימים והוא פונה אליך. הוא מחלץ אותך משגרת הליכתך, הוא קורע את כורי הרהוריך המדדים בקריאה של זיכרונות, תשוקות ותקוות. הוא נוכח לידך וקורא לך. קורע אותך מהשטף הרגיל של האירועים והמחשבות. הוא במלואו כאן. אך לאט לאט אתה חוזר אל עצמך (עצמך?) הרי אתה צריך לטלפן, לסדר, להודיע היכן אתה נמצא לכל הדואגים, לתפקד בין האנשים בין הזמנים. אתה לא יכול להיתקע בהארת פתע. אתה מכניס אותה לספר הזיכרונות המטושטש והכבוי כעוד הערה.שם הוא יחכה עד שניפגש שוב.
הארה שהפכה להערה יושבת עליך ותוהה. היא אבלה על כך שמרגע חוצה זמנים ועובדות היא הופכת לעוד אחת מאלו ההערות המציקות בכובדה.
הרומנטיקנים יקראו לך להיות פתוח לרגעים כאלה. הם בטוחים כי אלו רגעים משמעותיים. הם יקראו לך אפילו לשמר אותם כהערות שוליים במסכת הזיכרון שיעודדו אותך לרוץ אל הפגישה הבאה. שומרי הדינים והחומות יזהירו אותך לבל תסמוך על הערות והארות מסוג זה. לדידם יש רק כמה אנשים שלקחו על עצמם לנסח את ההתגלויות והם לא אתה.אתה יכול רק להתחבר אליהם דרך החוקים והטקסטים שהם כתבו. שם אם תמצא את ההארה שלהם שהיתה לדידך להערה הם כתבו את עצמם ללימוד מאוחר.
כשאתה מנסה לקבוע לאן ללכת, היכן לסטות, להיכן לשוב , להיכן להפליג אינך חי את מה שיהיה . אתה מנחש שלשם אתה מתכוון להגיע בלי שאתה היית שם, בלי שאתה יודע מה יהיו המחירים וכיצד תרגיש אז. אתה מאחה זכר הארות אליהן אתה מנסה לשוב והערות המבקשות להזהיר אותך מפני תהומות ומצוקים בהם לא היית. כדי ללכת אל העתיד אתה גונז לא מעט מההארות והערות העבר כדי לגייס כוחות לחצות את נהר הזמן בשלום. אתה פתוח אל העוד לא וכבר לא המכבידים כל כך. ובכל זאת אתה מצפה למצוא שם , בעתיד הרחוק כמה מידידיך הישנים ההארות וההערות. לא היית רוצה למצוא עצמך במדבר הריק והסמכותי . ארזת אותם במזוודה נעולה כדי לפתוח אותה שם. כשראו אותך מהלך לעבר מטרתך היתה המזוודה נעולה אך אתה הלכת אתה נעולה כדי לפותחה ברגע המתאים. האם בפתיחת המזוודה תזכה להערה או למפולת של הערות?
בקביעת מטרותינו אנו קובעים לעצמנו קודים להתנהגות שמתעלמים מההארות ומההערות. אך דווקא בהליכה אלו גחים מבלי משים וקוראים לנו להרהר מחדש ולערער אפילו על כיוון ההליכה ולמטרתה.
הרומנטיקנים יבקשו מאתנו לחסל את אוסף ההערות שאספנו. הם היו רוצים בהתגלויות חדשות, בהארות המתחילות תמיד מן ההתחלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *