הרב קוק ציטטות

יראה של קטנות ביטול של הקיום האישי אל מול יראה של גדלות אי ביטול הקיום אלא ראיית מקורו האלוהי

על משואות החורבות שהכפירה מחרבת
הקטנת האדם מרחיבה את העולם
מול הקנאה באל עומדת עונג הלב
מה שמיישב את הדעת יסוד האושר שבחופש

עיגולים ההכרח הדטרמניסטי
יושר קו הנוגע להכרעה ולמעשה, היצירה והמוסר
לא צצכן הצלכדות בין השלמות הנצחית לבין ההשתלמות האינסופית

אסור שיראת השמים תדחק את המוסר הטבעי של האדם
לא לפחד יותר מדי
אין לפחד אם פעולה נעשית בלי הזכרת האלוהות
האנושות צועדת קדימה ויש לטפח כל מיני מידות
לא ביטולו של העולם א לה חבד אלא שאיפה להשתלמותו

פני הדור כפני הכלב הכלבים בוכים מלאך המוות מגיע העירה הכלבים שוחקים- אליהו מגיע

בעתיד יכבשו הכוכבים כדי לקבור את המתים
המקור התורה והעם ולא אחד מהם

העברית והלאומיות היבשים אינם מספיקים.
הגימנסיה מעקרת את שורשי האמונה

השקפת הרב קוק לא מיסטיציזם המסתיר פילוסופיה ולא קבלה המסתירה ראציונאליזם
החירות – היכולת להשתחרר מצרכים המאפשרת עבודת אלוהים חופשית אך לא זכויות ליברליות ליחיד
החירות האזרחית היא אידיאולוגיה המצדיקה רשע.

נגד התפישה כי עקירת העבדות היא עיקרון
נגד שחרור האשה כעקרון . חשש שמה שישמע הוא ההתפוררות של הנצחי ולא השחרור של המיידי
מקור כפול של סמכות הקודש והאומה (לאיק?)
מקור כפול של השראה וסמכות
הקודש מתגלה בנפש האדם, הוא השייך לחירות
החול בעולם מחייב מצוות מגבילות
נגד תפישת חירות המגבילה את האדם נגד מעמד אנושי המוגדר על ידי החירות.
העתיד חיוני אהיה אשר אהיה קידמה אך לא אוטומאטית ולא מונחית על ידי התפתחות טכנולוגית
הרב קוק אל מול הס: קידמה כן אך לא קידמה אל זכויות אלא יכולת לחיות משוחרר מצרכים חומריים המאפשר חירות להעפיל עד לאינסוף רוחני.
בן שלמה: היה דומה לרמ'ק אביבי : דומה לאר'י
יואל : המונחים של האר'י הדרך של הרמ'ק

שבת אהבת המשפחה מתעלסים באהבה והקשבה הדדית 17

האם המיסטיקה היא השיטה של הרב קוק או דרך להסתרת דעתו המיסטיקה נועדה בין השאר כדי להסתיר.
הרמחל המטרה ייחוד
הרב קוק המטרה שלמות וקידמה התיקון
אין זכות לתיבה הנכתבת להיות סותמת את הגולל בפני השכל הישר.
הפחדנות המתעטפת בלשון של יראת שמים לא תוכל להוליך אותי שולל.
צופה אני את פני האמת הוד הקודש מתנוצץ לי
השקפת עולם רציונאלית וגלויה, צריכה להתאחד עם השקפת עולם מיסטית

המיסטיות נוגעת לפרטים (גטה) החשיבה למופשטות

הנבואה באה מבחוץ לא מתוך חיפוש אקטיבי של המיסטיקן
קנאה באלוהות היא הכפירה הזועמת של ניטשה שופנהאור כי היא יושבת על אלילות שנכבשה על ידי הנצרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *