על כלי עבודה בעמק יזרעאל

כלי עבודה ועמק יזרעאל

הזמינו אותי לדבר על עבודה
ליובקא מוריד את נעלי העבודה ומתבונן במדרכה : המזכיר עובר : לא להוריד את נעלי העבודה.

צבת לבריאת עולם
לעובדה ולשומרה או עונש מטאפיסי
מגדל בבל

מרטין בובר ציון במשפט תפדה
טכנולוגיה וטכנוקרטיה

מה לוקחים לארץ ישראל
בן הרב לומד לחטוב עצים
זוסמן מכשיר לעבודה
פולטבה החדשה
המושבות היהודיות – רוסיה בסרביה, מצרים ועיראק.
חקלאות אמריקאית
מכללת דיוויס לחקלאות
שלמה צמח מעורר את שאלת העגבניה

כישרון לארץ ישראל

מעדרים וטרקטורים שדות הפלחה הרחבים וגומות הפרדס הצרים.
המעדר ואורח החיים החקלאי
נטל החקלאי

הויכוח על ניר חקלאית
החקלאי הרעב
תל עדשים והדימוי של הבית העברי בעמק: אהבת ציון
האם כפר או עיר : לא כפר ולא עיר רעפים וגג שטוח
תבונת כפיים
פסיכואנליזה וחפירת בורות
אינג'יל פסיכולוגי

האשה והמעדר בפתח תקווה
התלוש והמעדר

קפאי והפטיש
תחרות בין העבודה הידנית והטרקטור
תבונת כפיים
הערך המאגי של הטרקטור והערך הטכני שלו

טרקטור בא אל החצר
פניה ברגשטיין

אתה הולך אחרי המשדדה הסורקת את ירק המשי של שדות התבואות. השמש לוהטת. הירק העובר לפני העיניים מעוור ומעייף,
אתה שוכב בצל העגלה שקט ספוג אורה. הלב פועם בחשאי אט, אט, נשימת הנצח…
ה' הוא האלוהים- ה' הוא האלוהים אין ראשית ואין תכלית לו. אין ראשית ואין תכלית לו. אין ראשית ואין תכלית לתכלת השמים זו העמוקה העמוקה העמוקה
אין ראשית ואין תכלית לאור שדות זה הרב רב.
אין ראשית ואין תכלית לאור שדות זה הרב רב.
אין ראשית ואין תכלית לצלצול אורח הגמלים זה הנוגה, נוגה-
אין ראשית ואין תכלית לי, לי המתפתל ונדבק לרגבי האדמה אלה, מתמוגג ונעלםפ בתוכם.
אין ראשית ואין תכלית
ד.מלץ

סלוצקין ופניה ברגשטיין : צריך לדאוג לטכנולוגיה לעקרת הבית הקולקטיבית
בין התופרת לבין הפלך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *