פתיחת מכינה – על השמות

מכינת הגולן

הראי של לאקאן מחזורי זהות בשלב התהוות ויצירה ובבחינת שברים. האחדות אתגר ולא מצב.
הזהות אינה עבר אלא היא שורש של עץ המבקש את השמש. אינה נתק אלא יחס.
הריאלי – המכשול האתגר או הפורענות.

העבר אינו ניתן לשינוי האם נכון ? תרבות נפסח על החללים טריקת דלת תרבותית ואנושית. שריפת הספרים. או איסוף טקסטים המרוקנים את הקהילה או אולי האיסוף שלהם היה משום שהקהילה התפוררה ?

הקדמה לחרוז חרוזים ,לקדוח (יצירת חלל ריק שבו ייכנס החוט) והאש מודעות המרחק בזמן ובמקום המולידה את הצורך בפירוש. , הרצון לממש והייעוד לדחות סיפוקים. לעשות חזרות לקראת המופע עצמו. פתיחת המסך לפני הזמן. חתונה בירושלים עם בואו של המשיח.
לחרוז, להבעיר אש, המודעות נודדת. כל פירוש לפי עמידתי היום ושאלות שאני שואל.
הכהן, הנביא, המלך, שליח ציבור, הצדיק, החסיד, החלוץ
האם אתה חסיד או מתנגד. כל טיפוס מקרין על חברו
מן התנ'ך ועד הפלמ'ח
החג של האנוסים : פורים אסתר ותענית אסתר.
בין קראות, שבתאות, לבין חסידות ומתנגדות, שמאי והלל.
תפישת התנ'ך כמעניק רשות לנתק, ותפישת הגמרא כמאפשרת נתק.
אין היסטוריה של יהודים שיכולה להתעלם מהשואה ומהציונות.
לקראת עיצוב של טיפוס חדש. המשך או ניתוק.
ביקורת על הגולה אינה ביקורת על האנשים ואינה דליגיטימיזציה שלהם אלא ניסיון לקרוא להם.
התשמע קולי
השם
בעזרת השם פגישת השמות
כרטיס כניסה אל העולם – איחולים, קשר, זכר, אתגר:

חיות, זאב, רחל, פעם חמור, אריה,נשר, דב, ג'ירפה וקנגורו חסרים
שמות של האל יחזקאל, שמואל, ירמיהו,
על פי קרבת משפחה : אחי, אבי, בן
על פי מעמד דתי : כהן, רבין, רבינוביץ', לוי
שמות משפחה של בעלי מקצוע נגר, צוקרמן, חייט,זינגר, סמית,
שמות על פי צבעים וויט , וויס, לבן, אדום
שמות על פי מקום ירושלים , ברלין, צ'רנוביץ
שמות על פי צמחים תמר, כלנית, רקפת
על פי רעיון : ציון, חירותי, שוויונה, חזונה, נכונה, מאד, חלוץ, חסיד, אמונה, גלותי ותלושי
לזכר : הרצל, הרצליה, חן על שם חיים נחמן ביאליק,

השם הקורא השיר של שלונסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *